Vissa bitar faller på plats och man förstår nu mer

OKEJ! Får seriöst LACK typ!.. Hela mitt liv har jag haft det väldigt tufft med en massa saker och har typ sagt hela tiden att jag har svåra koncentrations svårigheter och svårt att läsa och att jag typ har ADD! xS Och vi har kollat upp det och så men dom sa att jag inte hade nått och nu håller vi på med en utreding igen och nu säger dom att jag har nått. Och nu kollade jag upp lite extra vad symptomerna för ADD är och man blir ju helt seriöst lite ledsen.. Orkar inte.. Jag är VERKLIGEN ALLT som står på denna freaking lista.. Kul asså.. Fast det förklarar en del oxå..

Symptomer för ADD:

  • Ofta lättdistraherad av yttre stimuli
  • Ofta svårt att följa instruktioner från andra
  • Svårt att bibehålla uppmärksamhet
  • Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs
  • Tendens att tappa bort saker som är nödvändiga för uppgifter eller aktiviteter
  • Svårt att organisera målinriktande ”aktiviteter” eller andra saker som att t.ex. försöka ändra på gamla vanor
  • Växlar ofta från en oavslutad aktivitet/uppgifter till en annan.

  • Viss forskning visar att barn med hyperaktiva-impulsiva symptom (ADHD) tenderar att få fler problem med beteendet och uppförandet, medans barn med den ouppmärksamma formen (ADD), löper en högre risk att drabbas av andra störningar som problem med vänner, depression eller ångest... -.-''



Kommentarer
Postat av: Anonym

omfg. jag har säkert också det, kanske inte helt men jag lutar definitivt åt det hållet. allting passar in!!!!!! haha shit

2012-04-10 @ 21:43:08
Postat av: Justina

svar till "Anonym"?: Vem? Nån jag känner?

2012-04-11 @ 18:57:53
URL: http://gaarasakira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0